-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35717 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چه كسي نخستين بار به گردآوري قرائن در باب پيامبر اسلام پرداخت؟
اولين كسي كه در تاريخ اسلام از راه گردآوري شواهد و قرائن حقيقت دعوت پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم را روشن ساخت قيصر روم بود. هنگاميكه نامه پيامبر به وي رسيد و او احتمال داد كه وي همان موعود انجيل و تورات باشد، درصدد برآمد كه درباره وي تحقيقات لازم به عمل آورد. بدين منظور دستور داد در شام گردش كنند و از مردم مكه افرادي را كه براي تجارت به شام آمده باشند به دربار او بياورند. اتفاقا مقارن اين جريان، گروهي از قريش كه در رأس آنان ابوسفيان قرار داشت براي تجارت به شام آمده بودند و مأموران قيصر همه آنها را به بيت المقدس نزد قيصر بردند. او از آنها پرسيد آيا در ميان شما كسي هست كه با محمد خويشاوندي داشته باشد؟ ابوسفيان گفت: من و محمد از يك طايفه هستيم، جد همه ما عبد مناف است. سپس دستور داد ابوسفيان جلو بايستد و ديگران پشت سر او و هر گاه ابوسفيان به پرسشهاي قيصر جواب غير صحيح گفت آنان به وسيلهاي قيصر را متوجه غلط او سازند. سپس قيصر سؤالات هفتگانهاي مطرح كرد و پس از دريافت پاسخ گفت: اگر پاسخهاي شما صحيح باشد قطعا او پيامبر است، زيرا پيامبران علائمي دارند و همه اين علائم در وجود محمد جمع است.
مورخان مانند طبري در تاريخ خود (تاريخ طبري، 2/29)صورت سؤالها و جوابها را آوردهاند و ما نيز در كتاب فروغ ابديت به طور مشروح در اين موضوع سخن گفتهايم.
نويسنده معروف انگليسي، كارلايل، نيز در بررسيهاي خود اين نكته را متذكر ميشود كه يكي از نشانههاي طهارت و راستگويي محمد اين است كه همسر وي نخستين كسي بود كه به وي ايمان آورد و بستگان او نخستين افرادي بودند كه به وي گرويدند و از او حمايت كردند، و اين خود گواه آن است كه طرز رفتار او در داخل طوري بوده كه خواه ناخواه خويشاوندان را مجذوب خود ساخته بود.
در ميان نويسندگان اسلاميِ گذشته، مؤلف «ميزان الموازين في أمرالدين» (در ص 231-234) به اين طرز استدلال تصريح نموده و در عصر حاضر نيز نويسنده مصري، سيد محمد رشيد رضا مؤلف المنار، در كتاب «الوحي المحمدي» از اين شيوه استفاده كامل نموده است. وي با گردآوري قرائن و شواهد زيادي از محتويات آيين اسلام، اثبات نموده است كتابي كه بر محمد صلي الله عليه و آله و سلم نازل ميشده، وحي آسماني و الهي بوده است و هرگز مخلوق عقل باطن و وجدان ناخودآگاه او نبوده است.

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.